Merry Christmas! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Hilhorst - WaarBenJij.nu Merry Christmas! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Hilhorst - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

22 December 2012 | Curaçao, Willemstad

Het is weer tijd voor een verslagje! Afgelopen week veel dingen gedaan en meegemaakt. Laat ik beginnen met het feit dat het nu keihard aan het regenen is en het water hier langzaam naar binnen lekt en de straten weer blank staan..

Dat even terzijde, ik heb weer een ontzettend leuke en hele drukke week gehad.

Afgelopen weekend er op uit geweest. We zijn naar Shete Boka geweest. Dat is een stuk natuurgebied met 5 plekken waar het water keihard tegen de kust aan beukt en dus omhoog spuit. Ook zijn daar in de loop der jaren gaten dus je krijgt het effect van een geiser. Ontzettend gaaf om te zien. Als het water dan tegen de rotsen aan beukt spuit het omhoog en zie je een grote regenboog er in en krijg je allemaal kleine zout druppeltjes op je! Zeker een aanrader om te doen als je op Curaçao bent maar.. neem wel een goeie auto mee want deze wegen zijn absoluut niet toegankelijk voor alle auto’s! Daarna zijn we nog even naar ‘grote knip’ geweest, een van de gratis stranden van Curaçao. Toen boodschapjes gedaan met de meiden en ’s Avonds met een heleboel huisgenootjes lekker gebarbecued wat overigens erg gezellig was!

Weer een erg drukke stage week gehad! Samen met Paola de laatste voorbereidingen gedaan voor de kerstviering op woensdag. Alle leerkrachten waren zo enthousiast over mijn raamschilderingen dat zij er ook wel een wouden hebben van mij. Ik heb nog bij 2 klassen sneeuwpoppen en kerstbomen op het raam geschilderd en toen was het mooi geweest. Paola had mijn hulp nodig! Samen met een groepje leerlingen heb ik buiten gezeten onder de bomen aan een picknicktafel om ze rekenen uit te leggen. Het is zo mooi om te zien hoe de kinderen hier stralen als ze individueel worden geholpen en dan zien dat ze het goed doen.

Woensdag was het dan zover het kerstfeest van de Marnixschool. De school begon ’s ochtends gewoon om 7:15 uur. Samen met de leerlingen een leuke kerstkleurplaat gekleurd en om 8:15 mochten we naar de kerk naast school. Dus huphup met alle kids van de groepen 3 en 4 in de rij en op naar de kerk! Na alle kinderen te hebben neergezet in de banken en er 10 op hebben gewezen dat ze stil moesten zijn werden we welkom geheten door de leerkracht van groep 3c. Toen was het tijd om gezellig samen kerstliedjes te zingen, alleen een klein probleem.. de kinderen kennen hier de kerstliedjes niet.. dus na wat gemompel overgegaan op het kerstkoortje van juf Damaris. Ontzettend leuk om een stuk of 30 leerlingen uit volle borst liedjes te horen zingen. Af en toe een klein kippenvel momentje. Leuk om te zien dat de kinderen hier altijd zo enthousiast en vrolijk zijn. Doordat juf Damaris niet terug kon naar school vroeg ze mij of ik haar klas 4B even wou overnemen. Geen probleem ik neem de bengeltjes wel mee. Na wat geschreeuw in de klas had ik ze stil en gingen we gezellig samen eten en drinken, verhaaltje voorlezen, kleurplaat kleuren, liedje zingen en buiten spelen. Ook dit ging weer hartstikke goed! Toen met groep 4b en mijn eigen klas 4c naar het computer lokaal om daar op het digibord, ja jullie lezen het goed, huisje boompje beestje te kijken en het kerstverhaal van Dik Bruna te kijken, daarna nog even een digibord spelletje gedaan. Paola was helemaal verbaasd wat je allemaal met een digibord kan doen. Ondertussen was Juf Damaris terug dus ik kon weer naar mijn eigen klas terug. Samen met de leerlingen alle tafels in een leuke opstelling gezet. Toen de leerlingen naar huis gingen hebben Paola en ik de tafels feestelijk gedekt en klaar gemaakt.

’s Avonds weer terug naar school voor het kerstdiner. Alle leerlingen in mooie gekleurde kleren, zo mooi om dat ook eens te zien dan altijd maar het schooluniform. Meisjes in grote prinsessen glitter jurken en jongens met mooie overhemden aan. Waar ik me over heb verbaasd was de hoogte van de hakken. Kinderen uit groep 4 liepen met hakken van 10 centimeter! Ook kleuters wiebelend op kleine hakjes rennend over het schoolplein. Zoiets zal je in Nederland nooit tegen komen.

Het kerstkoortje was er weer en zong de zelfde liedjes als in de kerk. Erg mooi gezicht om te zien. Bijna iedereen stond er om heen en zong enkele liedjes mee. Daarna was het tijd om naar de klassen te gaan. Samen met de hulpouder haalde we het eten en drinken bij de kleutergymzaal. Het bestond uit: kippenpoten, ham, macaroni salade en nasi. Ontzettend lekker, boven mijn verwachtingen. Ook de kinderen vonden het erg lekker, ze genoten van de kerstmuziek, het eten, de kaarsjes en de gezelligheid. Een ontzettend mooi gezicht om te zien!

Daarna alles opgeruimd en buiten op het schoolplein nog gedanst met de kinderen. Toen iedereen een hele fijne vakantie gewenst. De kinderen waren niet verplicht donderdag nog op school te komen dus Paola legde aan iedereen uit dat ze vooral niet naar school moesten komen. Kinderen die je knuffelen, ouders die je knuffelen, collega’s die je knuffelen alles om elkaar een fijne kerst en een gezond nieuwjaar te wensen. Ik voelde me geaccepteerd doordat iedereen zo lief was voor mij en elkaar, er hing een hele fijne gemoedelijke sfeer deze avond.

De volgende dag waren er maar liefst 2 kinderen komen opdagen, deze moesten maar lekker gaan buiten spelen en vooral juf niet lastig vallen. Heel apart. Samen met Paola alles opgeruimd en de klas weer in ‘normale’ staat terug gebracht. Mevr. Taylor kwam nog naar mij toe met een ‘kerstcadeautje’ en overheerlijke kerststol met spijs! LEKKER! Om 10 uur mochten we naar huis en hadden we VAKANTIE!

Gister lekker een dagje aan het strand gelegen, gezond en geslapen! Echt even genieten!

Ondertussen is het allang weer droog, hebben we boodschappen gedaan en gaan we zo even wat eten klaarmaken! Morgen weer een rustig dagje, hopen op zon zodat we lekker aan het strand kunnen liggen.

- Met de muggen gaat het nog steeds goed, ze blijven me lekker vinden. Vooral mijn enkels vinden ze erg lekker, heb dus prachtige 'stagiairebenen'.

- onze auto rijdt ook nog steeds! Deze week wel een keer de accu leeg gehad doordat de lampen waren aanblijven staan maar met een behulpzame moeder de auto weer aan de praat gekregen!

hehe, dat was een heel verslag dacht ik zo!

Ik wil jullie via deze weg een hele hele hele fijne warme gezellige kerst wensen en alvast het allerbeste voor het komende jaar!

Liefs xx

p.s. er zitten ook foto's bij mijn vorige verslag!

  • 22 December 2012 - 22:30

    Esther:

    Heey Esmee! Vakantie? Ik heb t idee dat je de hele tijd al vakantie aan t vieren bent;)
    Foto"s van bruine benen in bikini ,barbecuen en feesten met de hele groep!!!! Volgens mij vermaak jij je prima daar :) En weet je , je hebt nog gelijk ook. Geniet met volle teugen! Is een keer wat anders om kerst in bikini te vieren, Veel plezier met kerstmis en have fun met Oud en Nieuw xxx

  • 22 December 2012 - 23:09

    Nora:

    hai hai esmee!!
    ik leees dat je het erg naar je zin hebt en zeker wel een warme (letterlijk EN figuurlijk)
    kerst zult hebben deze week!
    geniet er maar lekker van!!

    hoelang heb jij nou vakantie eigenlijk? ook grwoon tot nieuwjaar?!
    en ga je dan lekker curacau nog bekijken of heb je alles al wel gezien?

    liefs nora!

  • 23 December 2012 - 00:59

    Edith:

    Hey! Wat ontzettend leuk om te lezen!
    Zo zijn we steeds een beetje bij je!
    Ik wens je hele goede dagen toe en geniet ervan!
    Dikke kus van ons, Edith

  • 23 December 2012 - 15:19

    Opa En Oma:

    Merry Christmas,

    Esmee wat een super leuke Kerstkaart hebben wij ontvangen, jouw moeder was op dat moment bij ons en moesten wij even een traantje weg pinken zo onverwacht die mooie foto's te zien.
    Weer een geweldig verslag(je) daar wordt je helemaal blij van, en de kindertjes blij dus jij ook "blij".
    Goed te horen dat je het naar je zin hebt,wij worden natuurlijk ook van het thuisfront op de hoogte gehouden ik zou toch maar iemand inhuren v.d. was dan kom je niet voor verrassingen te staan, (grapje)
    Afijn dit even terzijde Esmee geniet van de warme "Kerst" op het mooie Curasao.

    Heel veel liefs en groetjes van opa Gerard en oma Annie.

  • 23 December 2012 - 18:02

    Annet:

    Hee Esmee. Wat mooi weer om dit te lezen. Gezellig en hartverwarmend kerstfeest dus op school gevierd. En nu lekker vakantie vieren !! Heerlijk !! Lekker genieten en heel gezellige kerst en jaarwisseling gewenst. Veel plezier. xx de buurtjes

  • 23 December 2012 - 23:25

    Oma & Opa Hilhorst:

    Hoi Esmee

    Dat het daar flink kan regenen hebben we gelezen op de Ipad van Agaath en Louis gisteren bij Ben en Arita
    Ook Agaath volgt jouw blog op de voet Ook zij genieten van jouw verslagen
    Wij hebben voor de verandering eens een briefje gestuurd via je mail adres het kwam hier wel bij verzonden items te staan dus hebben we alle vertrouwen dat het ook over komt
    Iedereen vind je kaart heel erg mooi en dat is ook niets te veel gezegd
    Esmee,het briefje heeft oma geschreven en deze reactie is van mij. Het is zondag avond 11.15 en ook hier regent het met het verschil dat het hier ook nog een beetje koud is

    Es. groetjes van opa en ook nog een dikke knuffel

  • 24 December 2012 - 15:43

    Hilde Hemel:

    Merry Christmas Esmee. Liefs van de hemeltjes

  • 25 December 2012 - 11:35

    De Hillies:

    Lieve Esmee,

    Met ontroering hebben we jou verslag gelezen. Het is zo bijzonder hoe jij daar in de armen wordt gesloten door alle kinderen en ouders en leerkrachten.
    Jou kerstkaart heeft een ereplaats in de kamer gekregen. En een mooie foto in een lijst van jou op het strand met kerstmuts!!!!
    Wij wensen jou hele fijne dagen toe geniet ervan! En je weet het inmiddels je kerstkadootje is ergens op Curacao, we hopen dat je het in ieder geval dit jaar nog krijgt!! ;)

    Liefs, papa en mama en je broertjes.

  • 25 December 2012 - 15:34

    Opa En Oma :

    Hoi Esmee,

    Wachtende op Roger Sylvia Reese en Rijcke nemen wij nog even de gelegenheid jouw
    "Gezellige Kerstdagen" toe te wensen, in gedachte zijn wij bij jouw want de Kerst is toch een familie feest.
    Maar Kerst vieren op Curasao, dat had je vorig jaar niet durven dromen dus geniet van deze bijzondere Kerst.

    Esmee lieve Kerst groeten uit Borculo van opa Gerard en oma Annie.

  • 28 December 2012 - 14:16

    Jeanette Poesse:

    Hoi Esmee,
    Wat leuk om jouw verslagen te lezen!!
    Zo voelen wij de warmte vast mee!
    Gek om kinderen in zomerse kleren te zien met een kerstmuts op.
    Ben benieuwd hoe de jaarwisseling daar verloopt!
    Wij wensen je alvast een heel goed 2013!!!
    Groetjes vanuit een druilerig Nederland

    Jeanette

  • 29 December 2012 - 00:00

    Diana:

    Ha Esmee,
    erg leuk om al je verslagen en foto's te zien! Ondertussen schiet het al een heel eind op met die stage van jou. Voor nu een hele fijne vakantie gewenst; geniet maar lekker van de warmte en de zon. Die zijn hier ver te zoeken, alhoewel vanmorgen in de auto had ik wel last van een laagstaande zon, maar zo lekker warm als bij jou daar is 'ie hier niet. Ach, gordijnen op tijd dicht, lekker warm binnen en lampjes en kaarsjes aan heeft ook wat vind ik.
    Ik wens jou een hele feestelijke jaarwisseling en een goed begin van een heel nieuw jaar!! Veel plezier! Groetjes, ook van de mannen hier, Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Esmee

Actief sinds 09 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1376
Totaal aantal bezoekers 26799

Voorgaande reizen:

15 November 2012 - 01 Maart 2013

Curacao

Landen bezocht: