Tijd vliegt! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Hilhorst - WaarBenJij.nu Tijd vliegt! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Hilhorst - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Esmee

04 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Ik zie het nog zo voor me, dat ik stond te wachten op Hato, en nu zijn ze al weer een week thuis.. wat gaat de tijd snel!

Het was even bijkomen van de schrik dat opa en oma ook mee waren. Wat een super leuke verrassing. Ik ben blij dat hun deze reis hebben kunnen maken!

Maandag ben ik gewoon naar stage geweest en zijn hun bij het appartement gebleven om even ‘bij te komen’. Die middag gezellig bij Scuba Lodge aan het zwembad gelegen. Nu zag ik pas het contrast met de mensen in Nederland, en ja ik ben echt heel erg bruin:) Maandag avond lekker gegeten in Punda en daarna over de pondjesbrug gelopen naar Otrobanda omdat er een groot cruiseschip lag en opa graag even wou kijken, de volgende dag ben ik gewoon naar stage geweest en zijn ze met z’n allen in de klas wezen kijken!

De kinderen waren helemaal stil toen ze binnenkwamen, erg grappig om te zien! De rest van de dagen gevuld met culturele bezoekjes, waaronder het slaven museum Tula in Landhuis Kinp, shete boka, strand, lekker eten en terrasjes.

Als afsluiter zondagavond weer lekker uit eten geweest met Hans en Janette Boxem, die waren ook toevallig 4 dagen op Curaçao, wat is de wereld toch klein! Helaas moest ik ze maandag weer afzetten op Hato, heel raar gevoel dat ik ze nu wegbreng en dat hun mij achterlaten hier. Was wel weer even moeilijk om weer afscheid te nemen..

De afgelopen stage week was weer een leuke drukke week, de carnavals maskers zijn nu helemaal af en ik heb ze inmiddels al bij de raamschildering geplakt. Erg kleurijk om te zien!

Woensdag en donderdag zelf voor de klas gestaan omdat Paola ziek was. Erg druk, vermoeiend maar zó ontzettend leuk! Ook ben ik er achter gekomen dat ik nu nog maar 9 stage dagen heb…. Wat ga ik deze lieve kinderen missen! Dus nog even hard aan de slag met mijn verslag!

Donderdag weer een gezellige avond Bermuda gehad, vrijdag mijn laatste Full Moon party, zaterdag lekker naar Zanzibar geweest, hele dag lekker op het strand gelegen en daarna dansjes en drankjes gedaan bij de live muziek! Gisteravond naar wet & wild geweest, al met al dus een erg gezellig partyweekend!

Vandaag lekker een dagje vrij van stage ivm het kinder carnaval, een dag die dus nuttig besteed gaat worden aan school!

Groetjes aan iedereen!

Ayo dushi's!

• 04 Februari 2013 - 19:35

Edith:

Hai Esmee,
    Inmiddels zulke leuke verhalen van je moeder gehoord!
    Geweldig dat jullie het zo leuk hebben gehad!
    Ook leuk om te lezen hoe het met je gaat....
    Ik zie je gauw (met jas, muts, sjaal, handschoenen) langsfietsen.
    Liefs, Edith

• 04 Februari 2013 - 20:05

Lidy:

gisteren even leuk met je moeder gesproken, ze wil zo weer met ons mee, dat kun je raden.
    we hebben er heel veel zin in en de times fly, dus we zijn er zo. groetjes

• 04 Februari 2013 - 21:02

Agaath Knipscheer:

Lieve Esmee wat n leuk verslag hebben we weer gelezen van je.En wat geniet je ook van je stagetijd ik kan me best voorstellen dat je schrijft wat zal ik die lieve kindjes missen,ja dat is te begrijpen. Maar deze fantastische tijd zul je je hele leven niet vergeten wat een geweldige ervaring buiten alle gezellige bezoekjes die je gehad hebt want dat is natuurlijk een groot feest geweest behalve toen je ze naar het vliegveld moest brengen maarrrrrr datzelfde gevoel hadden je ouders toen ze jou naar Schiphol brachten maar wat zullen ze trots op je zijn nu ze gezien hebben waar je mee bezig bent!! Esmee geniet nog even van de laatste stagetijd en van het heerlijke zonnetje want hier heb je n warme trui nodig hoor. Nog n hele fijne tijd en tot ziens in Holland xx

• 05 Februari 2013 - 14:37

Papa En Mama:

hey Essie, de tijd vliegt inderdaad. We zijn alweer 1 week thuis, buiten sneeuwt het, het contrast kon niet groter zijn.
    we hebben een fantastische week gehad samen met jou en opa en oma. We hebben veel van het eiland gezien en zijn veel te weten gekomen over het eiland en de bewoners. Kortom we kijken er met veel plezier en een trots gevoel op terug.
    Zet hem op deze komende weken!! Nog even bikkelen, en vergeet vooral niet om nog te genieten van het mooie Eiland!!!

Dikke kus van ons allemaal
    xxxx papa mama thijmen en siebren

• 05 Februari 2013 - 14:44

Opa En Oma:

Hoi Esmee.

Gelukkig,de verrassing van onze komst was niet gelekt dus was de verbazing des te groter mooi dat we dit mochten mee maken, we kunnen nu vertellen dat wij op het mooie eiland curacao geweest zijn dankzij jouw stage en het voordeel was dat jij een goede gids was, je slaat je er goed doorheen want we hebben ervaren hoe geliefd je bent bij de kindertjes, en jij het goed kunt vinden met jouw stage juf Paula, leuk om te zien.
    We hebben met z'n allen genoten van de zon zee strand etc. dit kunnen ze ons niet meer afpakken.
    Esmee nog een goed en (vooral) gezellig verblijf opdat mooie eiland.

Liefs van opa en oma Liebrand. doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

p.s. een zonnig carnaval.

• 05 Februari 2013 - 20:48

Diana:

Leuk allemaal Esmee! Als je bedenkt dat jou ouders qua tint hier niet bij de doorsnee massa horen, maar ook in de winter een tintje hebben om jaloers op te zijn, hoe bruin moet jij dan zijn...ben benieuwd straks! Groetjes en fijne dagen nog!

• 07 Februari 2013 - 16:57

Annet:

Hee Esmee. Wat een leuke verrassing was dat dus ! Papa, mama en opa en oma. Fijn te lezen dat jullie het zo gezellig hebben gehad samen, en natuurlijk om dat samen te beleven. Van je ouders ook wel gehoord dat het geweldig was! Nog 3 weekjes en dan zit het er voor jou ook al weer op ! Gaat echt snel ! Maar vooralsnog lekker blijven genieten van het mooi weer en je kindjes op school !
    xx de buurtjes

• 11 Februari 2013 - 13:23

Jeanette:

Hallo Esmee,
    OOk wij zijn nu weer thuis.
    Nadat we nog 3 dagen op Curacao hebben rondgecrosst in een auto, verschillende stranden hebben bezocht, hebben we ook nog een heerlijke week op Aruba gehad! Meest genoten van het heerlijke weer!
    Wij begrijpen nu wel hoe heerlijk het is om stage te doen op Curacao!!!
    nOG MAAR EEN PAAR WEKEN en dan terug naar de kou: wij zijn onder een steen gekropen in afwachting van de lente....
    Esmee, geniet nog even van school, kinderen, zon en zee1
    gRoetjes van Hans en Jeanette

• 21 Februari 2013 - 16:43

Vivienne:

Hoi Esmee,

Idd wat een verrassing dat je opa en oma ook mee kwamen! Erg leuk zeg!
    Fijn dat jullie het zo gezellig met zn 5en hebben gehad! Het is altijd leuk als familie je komt bezoeken!
    Maar wat gaat de tijd snel, voordat je het weet ben je alweer thuis in ons koude kikkerlandje brrr...
    Geniet er nog maar even extra van!!

Greetz Viev