accu's, muggen en stage! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Hilhorst - WaarBenJij.nu accu's, muggen en stage! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Esmee Hilhorst - WaarBenJij.nu

accu's, muggen en stage!

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

20 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal!
Tten eerste wil ik laten weten dat het erg goed gaat met mij en ik het hier erg naar mijn zin heb. Het is super gezellig in dit huis en de sfeer is top!

Zaterdag lekker naar St. Tropez geweest, een zwembad aan zee, heerlijk! lekker de gehele middag op een bedje gelegen! ook zijn we druk aan het bellen geweest voor een auto.. duurde en duurde, uiteindelijk mailcontact gehad! zondag zou er een auto komen! Nou die auto was er ook zondag alleen iets later dan we zelf hadden gehoopt.. namelijk om half 7 's avonds pas :( echt een pracht auto kwam er aan, een mooie boudeaux rode rammelbak, maarja wat wil je hier..
We laten de pret niet drukken dus maken ons klaar voor een drankje bij Wet & Wild. Snel in de auto en richting Mambo beach gereden in onze bolide. Auto geparkeerd in het midden van de parkeerplaats en 100x gecheckt of alle deuren dicht waren. Toen gezellig een paar drankjes gedronken en rond 11 uur terug naar huis want we moesten vroeg op!

Eenmaal bij de auto aangekomen blijkt de bestuurders deur niet op slot te zitten terwijl ik 100% zeker wist dat ik hem dicht had gedaan. Ik ga achter het stuur zitten en probeer de auto te starten, zonder succes. Toch nog 10x geprobeerd, maar de auto starte maar niet. Snel terug gegaan naar het strand om te kijken of we een huisgenootje konden vinden! Na iemand te gevonden te hebben snel terug naar onze auto. Een vriend van haar was zo slim om de motorkap open te doen... en ja hoor... onze accu was gejat! $%^&*$%^&*$%^&*#$%^&*

Gelukkig was een ander huisgenootje nog wakker en kon ze ons even ophalen! Meteen de huurbaas van de auto maar dit keer ook zonder succes. Volgende dag meteen contact gehad met hem en hij heeft vanavond de auto gerepareerd en er een nieuwe accu in gezet. Ook zit er nu een slotje aan onze motorkap zodat deze niet meer kan worden opengehaald zonder sleutel!

WELCOM OP CURACAO!

Ook was het vandaag tijd voor onze eerste stage dag! Gelukkig loopt Maaike, een huisgenootje ook stage bij ons op de Marnixschool dus konden we met haar meerijden vandaag. Aangekomen daar de eerste indrukken opgedaan. Wat een kleurrijke school! Bijna alle muren aan de buitenkant zijn geverfd met een vrolijke kleur! Na een tijdje te hebben gewacht op het schoolplein kwam mevr. Taylor, de directrice, er aanlopen. Een leuke spontane anitliaanse vrouw. Ze heeft ons kort verteld over de school en ons een kleine rondleiding gegeven. Daarna was het tijd voor de klassen, ik wou graag groep 3 of 4. Ik mocht bij Paola in de groep komen, groep 4C. Een klas met 28 drukke kinderen.

Ik moest in het begin wel heel erg wennen aan de mentaliteit daar. Ze zijn erg streng en de leerlingen krijgen om de kleinste dingen straf. Dit even terzijde. Ik heb veel indrukken opgedaan en werd met open armen ontvangen door mijn opleidster. Ik denk dat dit echt een unieke ervaring is!

Morgen de wekker weer om 5:45 uur. Erg vroeg maar ook wel lekker want het is dan nog niet zo heel warm buiten.

ohja, nog een leuk detail: ik zit letterlijk van top tot teen onder de muggenbulten.. ik heb ze niet geteld maar ik denk wel eens stuk of 100. M'n benen zien er dan ook niet uit, het lijken net waterpokken en iedereen zegt "zó jou hebben ze ook te pakken gehad of niet?" dus ik blijf smeren met deet, bye bite slaap met een lange broek, spuit mijn klamboe in met off brand anti muggen rookspiralen en ga morgen opzoek naar vitamine D en een verkoelende gel! Kijken of dat helpt!

Liefs!

  • 20 November 2012 - 06:41

    Nathalie:

    He Meissie,
    Wat een avontuur hahah.. ach heb je dat ook weer meegemaakt.
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat en dat je het n je zin hebt!

    greets

  • 20 November 2012 - 08:09

    Chris Howitt:

    Leuk verhaal, pech met de accu maar kon er wel smakelijk om lachen.

    Veel plezier daar.

    Groeten Chris

  • 20 November 2012 - 13:47

    Papa En Mama:

    Hey Essie,

    Wat een verhaal!!!Ach ja dat heeft ook wel weer zijn charmes. Ik hoop dat de muggen je snel met rust zullen laten.

    dikke kuss

    papa en mama

  • 20 November 2012 - 14:00

    Hennie De Vlier Borculo:

    Hey Esmee

    Ik moest wel lachen om je accu avontuur. Tis geen Borculo meer he waar je nu bent...maar je bent meteen een ervaring rijker. Super om te lezen dat je het nu al zo lekker naar je zin hebt daar...en dat gepraat over in de zon liggen terwijl hier de kerstkaarten uit de standaard waaien hahahahah. Geniet ervan Esmee. Groetjes Hennie

  • 20 November 2012 - 18:11

    Martine:

    Heee meid!!

    Hhaahaha als ik dit zo hoor ga ik maar al te graag nu al!!
    had vraagje over auto huren.. wat zijn jullie daar voor kwijt?
    en is het erg nodig? of kun je overal wel gemakkelijk komen:P
    of zijn de bussen lekker op hun gemak hahah

    xxx

  • 21 November 2012 - 10:25

    Arita:

    He Esmee!

    Helemaal leuk zo'n blog. Fijn om te lezen dat het je zo goed gaat en dat je de kroegen en het strand inmiddels hebt weten te vinden; daar maakte ik me namelijk nog het meest zorgen over ;-) Ik kan me voorstellen dat het toch wel erg wennen is; een stukje Nederland, maar toch met een heel andere cultuur/instelling. Leuk ook om te lezen dat je 1e stagedag goed bevallen is.
    We zijn benieuwd naar al je verhalen.
    Pas goed op jezelf en maak er een fantastische tijd van.

    Liefs Arita (en de rest...)

  • 21 November 2012 - 13:51

    Opa En Oma Liebrand:

    Hoi Esmee

    Zon zee strand het kan niet op (kroegen), helemaal te gek, maar auto zonder accu en muggenbulten is minder leuk. Je verblijf in de school is kleurrijk dat moet al een feest zijn, doe je best dan komt de rest van zelf.

    Liefs en groeten van opa en oma .

  • 21 November 2012 - 18:46

    Sabine:

    Hoi Esmee,
    Weet je zeker dat je je met Deet hebt ingesmeerd;-)
    Hou je haaks ik zie jullie stageverslag tegemoet.
    Groetjes

  • 22 November 2012 - 14:28

    Esther:

    Heey Esmee,
    strakke aktie hoor met die accu! Wel een leuk verhaal voor ons om te lezen;)
    Ben wel jaloers hoor als ik je foto's zie van stranden en ondergaande zon!
    Wij pakken ons dik in en slaan die sjaal nog maar een keer dubbel om de nek, brr.
    Alleen die muggen maken het erg vervelend voor je, hoop dat ze je gauw met rust laten!
    Succes met je stage, ik ga hier weer aan t pepernoten ompakken en chocoladeletters inpakken,
    liefs en dikke kus Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Esmee

Actief sinds 09 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1175
Totaal aantal bezoekers 26823

Voorgaande reizen:

15 November 2012 - 01 Maart 2013

Curacao

Landen bezocht: